ANBOS nieuws |
Sectie Specialisaties |
|
|
|
Jij bent lid van ANBOS én aangesloten met je specialisatie(s). Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de nieuwstee ontwikkelingen rondom specialisaties. |
|
|
Wat doe je bij een klacht? |
Een klacht kan in eerste instantie schrikken zijn, zeker als je deze niet terecht vindt. Soms blijkt echter dat iets anders is verlopen dan je had verwacht. |
Iedereen reageert op een klacht op zijn of haar eigen manier, maar het is belangrijk om te beseffen dat een klacht ook waardevolle inzichten kan bieden. Het kan je helpen je bedrijfsvoering te verbeteren, aandacht te vestigen op zaken die mogelijk moeten worden aangepast, en zelfs medewerkers te ondersteunen bij het verbeteren van hun werkprocessen.
Het belangrijkste is dat een goede afhandeling van een klacht bijdraagt aan een professionele uitstraling van je organisatie. In veel gevallen zal een klant dankzij een juiste afhandeling toch tevreden de deur uitgaan. Sinds de invoering van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg, zijn er bovendien wettelijke eisen verbonden aan de klachtenprocedure.
In ons webinar ‘Wat te doen bij een klacht?’ behandelen we deze verschillende aspecten. We gaan in op hoe je klachten kunt voorkomen, hoe je je bedrijf kunt beschermen tegen mogelijke problemen, en wat je moet doen wanneer het toch verkeerd loopt. |
|
|
|
Verzeker jezelf voor aansprakelijkheid |
|
Klachten wil je natuurlijk zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Maar er kan altijd iets fout gaan, probeer die risico’s zoveel mogelijk af te dekken. Een bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering is dan essentieel.
Vraag goed na bij je verzekeraar welke polis het best passend is, informeer hen over je (uitgebreide) aanbod aan behandelingen en laat dat vastleggen. Wees je bewust van het verschil tussen persoonlijke- en bedrijfsverzekeringen en lees ook de kleine lettertjes. Weet dat ook het onderhoud van je apparatuur een vereiste is voor een goede dekking. Maak daarvoor een plan met je leverancier en houd je in detail aan het onderhoudsplan, de momenten van kalibreren etc. Ook de Wkkgz eist dit soort zaken.
*Let op: In het webinar over klachten en op de pagina waar onderstaande button naar verwijst staat meer informatie vanuit VanBreda Risk & Benefits. Natuurlijk zijn er ook verzekeringen mogelijk bij andere verzekeraars. Check in alle gevallen goed of de behandelingen die je uitvoert ook onder de polis vallen. |
|
|
|
Check je apparatuur |
Je komt een nieuwe behandeling tegen op TikTok, op een beurs, of je ziet iets interessants bij een collega die goede resultaten boekt met een bepaalde behandeling. |
Als gediplomeerde schoonheidsspecialist zoek je naar mogelijkheden om je kennis te verbreden, je dienstverlening uit te breiden en te innoveren. Hoe maak je een goede keuze in bijvoorbeeld de apparatuur? Gebruik de Checklist om je verder op weg te helpen tijdens het maken van je keuze. |
|
|
Registreer je specialisaties |
|
Voer jij specialistische behandelingen uit zoals microneedling, IPL/laser ontharen of PMU? Registreer dan je specialisaties bij ANBOS.
Waarom is dit belangrijk?
- Registratie van specialisaties is een voorwaarde bij veel aansprakelijkheidsverzekeringen.
- Je kunt gebruik maken van al onze protocollen en formulieren, speciaal voor specialistische behandelingen.
- Je wordt met je specialisatie vermeld in de ledenzoeker, zodat klanten weten waarvoor ze bij je terecht kunnen.
- Je ontvangt belangrijke specifieke updates via de nieuwsbrief.
- In het geval van een klacht of geschil kun je aantonen gediplomeerd te zijn voor de behandeling, dat is een belangrijk onderdeel in het proces en een vereiste vanuit de Wkkgz. In het geval van een terechte klacht over een specialistische behandeling, zonder een geldige specialisatie, krijg je als ondernemer te maken met extra kosten. Je moet dan ook de proceskosten betalen bij de Geschillencommissie.
|
|
|
|
 |
Vacaturebank |
Vergroot de kans op een match |
Wij merken dat de vraag naar goed opgeleid personeel groeit en hebben het afgelopen jaar hard gewerkt aan een nieuw vacatureplatform. Ben jij op zoek naar personeel? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Hier komen vraag en aanbod samen!
Als lid profiteer je van een krachtig vacatureplatform dat jouw oproep direct bij professionals onder de aandacht brengt. Met een plaatsing ben je er zeker van dat je vacature verspreid wordt in een onze sterkte community. |
|
|
Wat vond je van deze mail? |
|
|
|
|